Global Ukraine

Іноземні ЗМІ про Євробачення в Україні: від вболівання за улюблених виконавців до витівки пранкера

11

Автор: Марта Дьомочко, редактор Global Ukraine News

Пісенний конкурс Євробачення, що відбувся в Україні минулого тижня, прикув до себе увагу мільйонів фанатів з усього світу, що вболівали за своїх улюблених виконавців. Відкриття, півфінали та грандіозний фінал конкурсу транслювали в ефірі  провідні канали країн світу та  описували ключові ЗМІ.

Користуючись інструментом «ОКО», Global Ukraine News вирішив з’ясувати, що саме писали про українське Євробачення англомовні ЗМІ, які матеріали були найрезонанснішими та чи знайшлося місце для конкурсу на сторінках російських медіа.

Читайте за темою: Іноземні ЗМІ про Україну: колишній сепаратист, Арка дружби та «гоніння на ветеранів»

Загальна статистика: повний розгром пропаганди

Кількість матеріалів, написана з 6 по 14 травня, де б у назві фігурувало слово «Eurovision» (незалежно від рівня резонансу), сягнула 670 статей, за даними моніторингу. У дні півфіналів та фіналу кількість матеріалів, була значно вищою, ніж в інші. Наприклад, 6 травня було написано 20 статей, 7 травня – 43, 9 та 11 травня – 68 та 109 відповідно, 13 травня (фінал) – 163 матеріали, а 14 травня – 75 статей.

Більшість матеріалів фокусувалася на виступах того чи іншого виконавця, загально висвітлювала конкурс чи подавалася у формі фоторепортажу. Кількість резонансних матеріалів також була досить високою: чимало статей набирали по кілька тисяч пунктів резонансу.

Читайте за темою: Рішення Суду ООН: реакція іноземних ЗМІ

І проти 670 статей західних ЗМІ про Євробачення станом на 14 травня російські медіа спромоглися протиставити лише один матеріал, і той мав назву: «Україна поставила Євробачення вище за святкування перемоги над нацистською Німеччиною». Загалом, цей матеріал містив посил про «поганих українців, які порушили устави та намагаються змінити радянські традиції» та «чудовий безсмертний полк», хода якого була «затьмарена групою людей біля входу в парк Слави».

Проте не варто думати, що один матеріал про Євробачення – все, на що спромоглася пропаганда за цілий тиждень. Навпаки, щодня пропагандистські Спутник та RТ випускали в середньому від 3-х до 7-8 матеріал, однак вони стосувалися зовсім інших тем.

Ключові акценти: приваблення туристів та «Чужий» в Росії

Оскільки, як йшлося вище, часто матеріали були присвячені виступу того чи іншого виконавця чи просто подавали загальну картину, до вибірки потрапили найрезонансніші статті, які містили опис проведення Євробачення в Україні або відкривали якійсь цікаві моменти. Загалом, провідними ЗМІ в цій тематиці були – eurovision.tv, The Guardian, BBC, ABC News, The Telegraph, The Daily Mail, 9news.

Читайте за темою: #безвізнаш: як реагували англомовні ЗМІ на українську перемогу?

Наприклад, матеріал на The Guardian «Чому Україна розглядає Євробачення як старт для підвищення туризму?» набрав 1176 пунктів резонансу. Київ може мати репутацію  міста політичних хвилювань (в ході Майдану), але сьогоднішні відвідувачі навряд чи побачать це, пише видання. Замість цього місто пропонує туристам смак відпочинку та ресторанчиків, в комплекті з Євробаченням.

Число відвідувачів в Україні ніколи не було величезне, але Київ заслуговує більшого, і сподівається, що Євробачення знову розпалить інтерес, чому допоможуть дешеві рейси Ryanair, переконані автори замітки.

«Вболівальники приїжджають на Євробачення в Києві» з резонансом 7020 пише The Daily Mail. Матеріал містив і загальний перебіг конкурсу, і яскраві фото артистів та вболівальників. Автори пишуть, що гарний конкурс був затьмарений фактом військового та дипломатичного конфлікту з Росією.

Російська учасниця цього року, Юлія Самойлова, отримала заборону на участь з України через гастролі в Криму після того, як  Росія у 2014 анексувала півострів. У відповідь державний канал Росії замість Євробачення показав фільм «Чужий», додає видання. Розкол Москва-Київ є головним болем для Європейського мовного союзу, який прагне зберегти популярність і політику окремішності, переконані автори матеріалу, додаючи, що відверта символіка та провокаційні меседжі були заборонені.

Читайте за темою: Іноземні ЗМІ про Україну: доля кримськотатарських активістів, успішний саудівсько-український проект та Ізраїль вітає репатріантів з України

Ще один матеріал був на www.9news.com.au та стосувався витівки пранкера Віталія Сердюка під час виступу Джамали. Автори матеріалу розповідають, що це – не перший  випадок в історії цього чоловіка, а Джамала відреагувала як професіонал, повністю ігноруючи його. Видання переконане, що Австралія, через те що пранкер був загорнутий в її прапор, втратила добру кількість голосів.

В підсумку можна зазначити, що статті, які потрапили до вибірки, не містили відвертої критики щодо проведення Євробачення Україні, навпаки подають конкурс в досить позитивному світлі. Велика кількість статей та позитивний резонанс надихають та залишають сподівання, що  і надалі Україна в англомовних ЗМІ буде асоціюватися з гарними новинами, а не кримінальною чи скандальною хронікою. GU

 

Вам також може сподобатися

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.